sobota, 14 czerwca 2014

RZYM, WARSZAWA, KRAKÓW – WYBREDA W PODRÓŻY

Czekolada w Wenecji
Szczerze mówiąc, nie planowałam aż tak długiej przerwy na blogu. Ale miałam dużo pracy, a potem im dłużej nie pisałam, tym trudniej było mi wrócić do cotygodniowych wpisów. Teraz na szczęście już jestem i poniżej zamieszczam garść informacji o moich kulinarnych podróżach oraz zapowiedzi związanych z blogiem. :)

Motto mieszkańców Rzymu ;)
W kwietniu spędziłam cudny weekend w Rzymie, gdzie żywiłam się sztuką i rzymską pizzą. Pełna relacja już niebawem!

Aleksander Gierymski, W altanie,1882, fragment.
Z podróży mniej egzotycznych pojechałam ostatnio do Warszawy, żeby zobaczyć wystawę prac XIX-wiecznego malarza Aleksandra Gierymskiego i zebrać materiały do artykułu o jedzeniu w sztuce, który ukaże się niedługo w Magazynie Małopolskich Blogerów Kulinarnych: Apetyt.

Café Rue de Paris, Warszawa - zdjęcie zrobione ziemniakiem (czyli moją komórką)
Przy okazji pobytu w Warszawie odkryłam bardzo fajną francuską knajpkę: Café Rue de Paris, która znajduje się tuż obok ogrodów na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Pyszne quiche, smaczne ciasta, bardzo dobra kawa i miła atmosfera - myślę, że będę tam częściej wpadać podczas kolejnych wizyt w stolicy.

Pstrąg w Chochołowym Dworze
Odwiedziłam też kilka restauracji w Krakowie i okolicach, między innymi Zbójców w Pałacu i Chochołowy Dwór, ale niestety żadna z nich nie zachwyciła mnie na tyle, żebym chciała tam wrócić i napisać recenzję...

Wielopole 3, Kraków
Na szczęście moje ulubione knajpki na Kazimierzu, Kolanko No. 6 i Bombonierka, wciąż trzymają poziom, więc mogłam tam bez obaw zaprosić moją wybredną rodzinę z zagranicy. Przy okazji odkryłam też dwie niepozorne, ale bardzo smaczne miejsca: Wielopole 3 i Dobra Kasza Nasza. Ich recenzje pojawią się już niebawem na blogu.

"Sherlock" - serial BBC
Postanowiłam też zacząć pisać więcej artykułów o jedzeniu w kulturze, więc w najbliższym czasie możecie spodziewać się tekstów m. in. o jedzeniu w czasach Jane Austen oraz w moim ulubionym serialu BBC „Sherlock”. Do usłyszenia! :)

Zbójcy w Pałacu, Kraków
PS. Jeżeli chcecie się dowiedzieć, jakie festiwale kulinarne odbędą się tego lata w Krakowie i Małopolsce, zajrzyjcie do nowej zakładki na blogu: Kalendarium - lato 2014. :)

Karczochy w Rzymie



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.