wtorek, 10 grudnia 2013

PRZEDŚWIĄTECZNE FESTIWALE KULINARNE W KRAKOWIE (GRUDZIEŃ 2013)


Jak mawiają Anglicy, it never rains but it pours, czyli jak coś się dzieje, to wszystko naraz. Przez ostatnie kilka tygodni kulinarna scena Krakowa była stosunkowo spokojna, a teraz nagle w ten sam weekend mają się odbyć aż dwa duże eventy: Festiwal Kulinarny „Święto Smaku” oraz Magiczny Foodstock.


Ponadto do Wigilii przed Galerią Krakowską trwa Galicyjski Kiermasz Adwentowy oferujący małopolskie przysmaki (i nie tylko), rękodzieło oraz zabawę na ślizgawce. Do tego trzeba dodać jeszcze liczne jarmarki skierowane głównie do turystów, roztaczające w okolicach krakowskiego Rynku charakterystyczny zapach grzańca galicyjskiego oraz smażonych oscypków. Istna plaga urodzaju. ;) Ale przynajmniej jest to świetna okazja, żeby kupić nietuzinkowe prezenty świąteczne. :)


Festiwal Kulinarny „Święto Smaku” to debiutant wśród festiwali. Bardzo intryguje mnie sama lokalizacja wydarzenia: zabytkowy budynek zajezdni tramwajowej, w którym mieści się teraz restauracja Stara Zajezdnia Kraków by DeSilva. Ciekawa też jestem, jak ten nowy festiwal poradzi sobie na kulinarnej mapie Krakowa i czym będzie się wyróżniał na tle innych podobnych imprez. Przekonamy się o tym już w tę sobotę (14.12.2013) o godz. 10.00 przy ul. Wawrzyńca 12 (Kazimierz).

strona www: tutaj



Myślę, że Foodstocku nie trzeba już chyba nikomu przestawiać. O Berlińskiej (bardzo udanej) edycji tego festiwalu pisałam już tutaj, a teraz z niecierpliwością czekam na edycję magiczno-świąteczną. Mam nadzieję, że zarówno jakość jedzenia, jak i atmosfera będą równie wspaniałe jak jesienią. Foodstock odbędzie się już tradycyjnie w Forum Przestrzenie nad Wisłą i rozpocznie się w tę niedzielę (15.12. 2013) o godz. 12.00.

strony www: tutaj i tutaj.


Ja niestety do końca grudnia jestem przytłoczona pracą (i nie jest to pieczenie pierniczków ani lepienie uszek :/), więc chyba nie uda mi się dotrzeć na wszystkie eventy. Ale mam nadzieję, że Wy pójdziecie i dacie mi znać, jak było. :)

PS. Plakaty pochodzą ze stron organizatorów, pozostałe zdjęcia zrobiłam kilka lat temu w Czechach. :)

2 komentarze:

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.