niedziela, 13 października 2013

KRAKOWSKIM TARGIEM – NAJBARWNIEJSZY FESTYN TEGO SEZONU

 

Nie wiem, jak Wy, ale ja uwielbiam tradycyjne targi z warzywami, oscypkami i innymi lokalnymi wytworami. Z reguły sprzedawane tam produkty są świeższe i bardziej aromatyczne niż w hipermarketach, a atmosfera jest znacznie bardziej przyjacielska i beztroska.




Dlatego bardzo ucieszyła mnie wiadomość o Festiwalu placów targowych „Krakowskim Targiem”, który odbył się wczoraj (12.10.2013) na Placu Nowym na krakowskim Kazimierzu.




Choć lato i jesień obfitowały w świetne festiwale kulinarne w Krakowie (o czym można się przekonać w zakładce „Festiwale”), myślę, że był to najbardziej kolorowy i różnorodny festyn tego sezonu.



Na straganach wspaniale prezentowały się płody jesieni, zwłaszcza pękate dynie i soczyste winogrona. Nie zabrakło też grzybów. Ja najbardziej lubię rydze smażone na maśle, które są potrawą prostą, ale genialną.


Wzrok przyciągał też stragan z misternymi rzeźbami z owoców i warzyw stworzonymi przez Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego. Urzekły mnie ich różyczki z cukinii.


Poza jedzeniem było też kilka stoisk z ręcznie robioną biżuterią, antykami i różnymi bibelotami. Może ktoś się skusił tę uroczą budkę dla ptaków?






W powietrzu unosił się zapach dymu i smakowitych, gorących potraw, m. in. pierogów i dań marokańskich. Niestety chętnych do degustacji było tylu, że nie udało mi się nigdzie dopchać. Może mam za małą siłę przebicia? :/




Udało mi się za to kupić miód wrzosowy, drewnianą łyżkę, tradycyjny biały ser, koszyczek słodkich malin i przyprawę do kawy z kardamonem. Jak zwykle wydałam więcej, niż zamierzałam, ale pocieszam się tym, że mam teraz smakowite pamiątki z festiwalu.




A tym, którzy nie mogli dzisiaj dotrzeć na festyn, polecam otwarte przez cały rok tradycyjne krakowskie targi, zwłaszcza Stary Kleparz, Plac na Stawach i Plac Nowy. Dzięki nim robienie zakupów może stać się prawdziwą przyjemnością. :)

Strona www: tutaj



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.